середу, 28 лютого 2018 р.

До 85-річчя Новомиргородської школи для глухих дітей (ІІ частина)


До 85-річчя Новомиргородської школи для глухих дітей (ІІ частина)
Закінчував будівництво директор Цуцол Михайло Іванович, який працював із 1972 по 1977 рік.  Бойко Іван Андрійович, який працював директором з 1977 по 1986 роки, давав лад на всій території, де було багато старих будівель.
З 1986 року навчальний заклад очолила Тамара Іванівна Чернега. Відома в місті особистість, мудрий керівник, вчитель за покликанням. На час керівництва Т.І.Чернеги випали нелегкі часи: розпад Радянського Союзу, становлення України як держави, невиплати заробітної плати….
 А потрібно було ще й харчувати дітей-інвалідів, дбати про опалення немалого приміщення, постільні приналежності, засоби гігієни. Щоб якось виживати, директор домовлялась з колгоспами про співпрацю. Педагоги сапали буряк, щоб мати цукор, заготовляли для харчування учнів овочі. Та найбільше, що зроблено і директором, і колективом – збережено  школу, контингент дітей, кадри.
      Гордістю школи є трудові династії, загальний педагогічний стаж яких може налічувати не один десяток років:
·         Гудзенко Микола Маркович, колишній директор школи (на жаль, нині покійний) і його дружина Гудзенко Зіна Макарівна, вихователь, та їх  донька Корчоха Тамара Миколаївна, яка працює і зараз вчителем-дефектологом, нагороджена знаком «Відмінник освіти»;
·         довгий час пропрацювала в школі вчителем мови Коваленко Валентина Андріївна, а сьогодні справу матері продовжують її доньки – вчителі-дефектологи Дементій Світлана Миколаївна і Тиха Елеонора Миколаївна;
·         до династії вчителя початкових класів Брижіцької Раїса Григорівна долучились її донька Морозова Галина Петрівна, онучки Зубріцька Ірина Володимирівна та Брижіцька Марина Казимирівна;
·         справу   вихователя Опальченко Марія Миколаївна продовжує  донька Суботіна Наталія Тимофіївна;
·         багато років трудового педагогічного стажу має родина вчительки мови Омельчук Ери Корніївни і її доньки Загоруйко Інни Валентинівни, яка й нині працює в школі вихователем;
·         разом зі школою до Новомиргорода переїхали і подружжя Чубук-Подольських Олександр Павлович і Юлія Павлівна, які працювали вихователями, а їх син – Костянтин Олександрович – вчителем фізичного виховання.

В школі працювали  подружжя:
Ковачевич - Микола Михайлович, вчитель малювання і Євгенія Іванівна, вчитель початкових класів;
Неживенків Іван Селіфонович, вчитель математики і Катерина Андріївна, вихователь;
 вчителі мови Лізунова Людмила Карпівна і Лізунов Павло Якович;
вчитель фізики Назаренко Іван Платонович та його дружина  Назаренко Марія Іллівна,  вчитель молодших класів.
В педагогічній діяльності неабияке значення має досвід. І це не просто високопарні слова, особливо в практиці роботи з дітьми з порушеннями слуху. Щоб працювати в школі для глухих дітей, потрібно мати спеціальну дефектологічну освіту. На той час в школі тільки деякі вчителі мали таку. 22 роки пропрацював завучем в школі Василь Прокопович Олійник. Він мав спеціальну освіту, навчав глухих дітей, та ще й був наставником  для вчителів. Василь Прокопович організував молодих педагогів на здобуття заочно фахової освіти.
Особливе місце займає методична робота закладу. За весь період історії існування школи всі директори та їх заступники переймалися методичним забезпеченням спеціальної школи. За їх сприяння педагоги постійно переймали досвід із інших шкіл країни та впроваджували в систему освіти глухих власний.
Великий внесок у методичну роботу зробили завуч Кабалюк Галина Олександрівна, а потім Пантазьєва Валентина Петрівна, яка працює і тепер вчителем жестової мови та є знаним методистом серед вчителів-сурдопедагогів України.
Свій досвід, набутий за багаторічну діяльність, передавала молодим сурдопедагогам Новікова Валентина Леонідівна, яка розпочала свою трудову діяльність в школі піонервожатою, а вийшла на заслужений відпочинок з посади вчителя-дефектолога слухового кабінету. Для нашої школи це – ключова посада, адже слуховий кабінет   є центром корекційно-реабілітаційної роботи з  дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема з порушеннями слуху .
              З 2002 року навчальний заклад очолює Щербина С.С. Формування якісного складу педагогічних кадрів директор забезпечує  шляхом особливого системного підходу до підбору молодих спеціалістів, які б відповідали певним критеріям та могли стати достойною зміною старшим, досвідченим учителям. У керівній роботі вона намагається співпрацювати з людьми різних вікових груп, тому що кадри слід підби­рати таким чином, щоб у колективі працювали представники різних поколінь. Це сприяє спад­коємності досвіду, створює умови для того, щоб мудрість старших поєднувалася з творчим за­палом молодих.
     Для забезпечення навчальної та виховної діяльності в школі обладнано 6 навчальних кабінетів, клас ритміки, клас ЛФК, 2 майстерні, 3 сучасних комп’ютерних класи, спортивний зал, спортивний майданчик, 10 класних і 7 побутових кімнат. Гордість  колективу – ігровий майданчик, зроблений власними руками дітей, вихователів, вчителів у  тісній співпраці з батьками учнів.
     Протягом багатьох років вихованці школи-інтернату –  переможці і призери змагань різних рівнів з волейболу, баскетболу, греко-римської боротьби, настільного тенісу. Заклад співпрацює з обласною організацією Інваспорт. Учні школи і її випускники є  членами юнацької збірної України  з волейболу та баскетболу.
     Вихованці мають змогу розвивати власні таланти у театрально-ігровому та хореографічному гуртках. Свої досягнення діти демонструють на шкільних заходах, районних і обласних конкурсах та фестивалях.
     Сьогодні Новомиргородська спеціальна загальноосвітня школа I-III ступенів Кіровоградської обласної ради  має позитивний імідж серед  освітян не тільки району, а й  області, батьківської громадськості, високий рейтинг в мережі спеціальних шкіл.
     Висока якість та результативність є головними складовими  роботи фахівців закладу. Високопрофесійна команда та чітка організація навчального-виховного процесу забезпечує своєчасний та  необхідний об’єм знань в учнів. Доступність та адаптованість  освітніх послуг, які надає спеціальна школа, до сучасних можливостей та потреб дітей дає змогу зосередитись на особистісно-орієнтованому навчанні, формуванні вимови у дитини з порушеннями слуху,  розвитку слухового сприймання,  навчанні основним соціальним і побутовим навичкам, розвитку творчих здібностей. Все це сприяє адаптації дітей з особливими освітніми потребами в суспільство чуючих людей.
         В 2017/2018 н.р.  в школі працює 55 педагогічних працівників, з яких 21 мають спеціальну вищу освіту за фахом вчитель-дефектолог, сурдопедагог:
С.С. Щербина – директор, Подолян І.К. – заступник директора з навчально-виховної роботи, Степанова Ю.І. – заступник директора з виховної роботи, Яриш С.А. – вчитель-дефектолог, Ананченко С.В. – практичний психолог, Мазуренко Л.Ю. – соціальний педагог, Помпа О.В. – педагог-організатор, Ланженко С.М. – керівник гуртка;
вчителі: Барченкова О.Ф., Бажановська Н. М., Бестаченко О.В., Брижіцька М. К., Дементій С.М., Зубріцька І.К., Ілляшова А.В., Ошурко О.М., Ошурко О. В., Корчоха Т.М.,Пантазьєва В. П., Ткаченко Т.А., Шуригіна О. М.,  Щербій Т. Д., Бутенко  А. О., Височин О.А., Морозова Н.О., Бутковський Д. А., Малиш Н. Л., Ігнатов А. В., Сущенко К. І., Подолян С.М., Фляга Н.М., Рябоконь А. Ю., Тарасенко К.О.;
вихователі: Бабак  Л.М., Білоус Л. П., Вакуленко Н. М.,  Воймаренко Т. В., ГоловченкоТ Б, Жеребенко С. І., Загоруйко І.В., Кошелик С. М.,  Кротова Г. Т., Крикотненко Р. В., Морозова Я. А., Мар’яновська Н. С., Назарова Т. В., Нємцова В. О., Пишоха Л.В., Рябошапка В. В., Радченко Н. Д., Суботіна Н. Т., Меркоєва Л. П., Холодова О. С., Шадлова Л.М., Шевченко Н.Г.



Авторський колектив
заступник директора з виховної роботи Степанова Ю.І.,
вчитель-дефектолог Щербій Т.Д., вчитель-дефектолог Корчоха Т.М.


Немає коментарів:

Дописати коментар

"Незвичайна подорож машиною часу" 28 листопада 2019 року у КЗ "Новомиргородська спеціальна школа Кіровоградської обласної...